Leadgeneratie

De basis voor succesvolle e-mailmarketing

Succesvolle e-mailmarketing begint met een goedgevulde database die bestaat uit kwalitatieve klanten en leads, ofwel potentiële klanten. Met sterke leadgeneratiecampagnes zorgen we voor een constante stroom aan waardevolle leads in jouw database die klaar zijn voor de volgende stap: de eerste aankoop.

Maar hoe verzamel je deze leads en zorg je ervoor dat ze daadwerkelijk converteren? Ontdek hieronder ons ultieme stappenplan om leads te genereren die niet alleen geïnteresseerd zijn, maar klaar staan om de eerste aankoop te doen:

e-mailmarketing marketing automation

1. Definieer je ideale lead

De eerste stap in elke leadgeneratiecampagne is simpel: je moet weten wie je wilt aantrekken. Denk hierbij aan nieuwe bezoekers op je website die minimaal 60 seconden actief zijn of minstens 2 pagina’s hebben bekeken. Wie zijn deze mensen? Wat hebben ze nodig? Samen stellen we de ideale lead vast en geven je advies over wat het beste werkt voor jouw doelgroep.

waarde klanten e-mail marketing

2. Bied waarde aan je leads

Nadat we de ideale lead gedefinieerd hebben is het tijd om een waarde te bieden in ruil voor een inschrijving. Hoe? Door een onweerstaanbare leadmagnet (pop-up) aan te bieden, zoals:

  • 10% korting op de eerste aankoop
  • Een gratis e-book of whitepaper
  • Deelname aan een winactie
  • Exclusieve tips of content die relevant zijn voor je product/dienst

Met deze waarde zorg je ervoor dat leads niet alleen gegevens achterlaten en toestemming geven tot het ontvangen van e-mails, maar ook actief betrokken raken bij jouw merk. Met deze waarde zorg je ervoor dat leads niet alleen gegevens achterlaten en toestemming geven tot het ontvangen van e-mails, maar ook actief betrokken raken bij jouw merk. 

marketing automation e-mail

3. Een sterke welkomstflow

Jouw leads hebben zich ingeschreven en nu is het tijd om de relatie op te bouwen. Hoe? Met een krachtige welkomstflow. In de eerste e-mail heet je ze welkom, bied je direct de beloofde waarde (denk aan die 10% korting), en geef je ze een idee van wat ze kunnen verwachten als nieuwsbriefabonnee. Maar dat is nog maar het begin. Je gaat verder met e-mails waarin je ze meer leert over je merk:

  • Wat maakt jouw merk uniek?
  • Wat zeggen klanten over jouw producten?
  • En misschien een kijkje achter de schermen van je bedrijf (we weten allemaal dat dat werkt).
e-mail marketing automation

4. A/B-testen voor optimalisatie

Hier geloven wij heilig in, dus ook hier komt het weer terug: A/B-testen. Je zult zien dat geen enkele campagne perfect is vanaf het begin. Maar dat is juist de kracht van het proces. Door continue A/B-testen uit te voeren optimaliseren we de leadgeneratiecampagne. De sleutel is het blijven testen, verbeteren en zorgen ervoor dat je niet alleen leads verzamelt, maar dat ze ook echt doorstromen naar de eerste aankoop. 

Klaar om je leads om te zetten in betalende klanten?

Met de juiste strategie en uitvoering kun je niet alleen je database laten groeien, maar ook echt waardevolle klanten creëren. Ook buiten jouw website zijn er tal van mogelijkheden om waardevolle leads te genereren (denk ook bijvoorbeeld tell-a-friendcampagnes).

Nieuwsgierig geworden? Wij staan klaar om je te helpen. Van het aantrekken van leads tot het omzetten naar je eerste (en tweede!) aankoop. Neem vandaag nog contact met ons op en laten we samen aan de slag gaan!

NEEM CONTACT OP